PELIHARALAH USIAKU

Mudahkanlah oleh MU rizki yang paling luas ketika aku makin bertambah usia dan bertambah lemah
Kayakanlah aku dengan ilmuMU,
hiasilah aku dengan ketenangan jiwa,
muliakanlah diriku dengan taqwa, dan
Elokkanlah hatiku dengan afiat
Ya Allah


Ya Allah
Hanya Engkaulah pemelihara alam yang Maha Kekal,
Janganlah kau biarkan segala urusan pada diriku walau hanya sekejap,
Bimbinglah aku,
Perbaiki urusanku,
Mudahkanlah segala yang sulit,
Ringankanlah segala yang berat.

Ya Allah,
Hanya Engkaulah pemelihara rahmat yang Maha Kaya,
Jadikanlah aku orang yang selalu bersyukur atas nikmatMU,
Jauhkanlah diriku dari hal yang tidak bermanfaat,
Anugrahkanlah padaKu ketetapan hati pada agamaMu,
Jangan hinakan aku,
Bukakan pintu ampunanMU.

Jadikanlah usiaku sebaik-baiknya pada akhirnya,
Dan sebaik-baik usaha dan ikhtiarku adalah manfaatnya,
Sebaik-baik hariku adalah hari saat aku menjumpaiMU.

Amien Ya Karim.......

NUNNY HERSIANNA BUDIALENGGANA

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comment!